sâmbătă, 25 ianuarie 2014

How To: Spălarea pensulelor

Ne-am modernizat în ultima perioadă în ceea ce privește machiajul, produsele și ustensilele de machiaj.
Am renunțat la burețeii clasici și am apelat la pensulele din păr sintetic sau natural.
Problema este că acestea din urmă, necesită o îngrijire aparte față de burețeii cu care se machiau cândva mamele noastre sau chiar și noi.
Nu doar că perii acestora sunt mai sensibili dar și bacteriile parcă "au mai mult spațiu de navigat" odată ce le oferim un astfel de lux.
În momentul în care dorim să utilizăm o pensulă pentru machiaj, nu ar strica să ne gândim înainte DACĂ: aceasta este curată, dacă a fost dezinfectată corespunzător și dacă aceasta a fost ținută în loc corespunzător.
Astăzi, m-am gândit să împărtășesc cu voi modalitatea de a-mi spăla pensulele. Vă recomand câțiva pași din propria experiență și din cele învățate din videouri sau postări ale altor bloggerițe.
După cum veți putea observa, pensulele cu peri moi le spăl într-un fel, pensulele cu perii rigizi în alt fel.

De ce aveți nevoie?

Un săpun solid (de preferat, să fie antibacterial).

Un gel de duș oarecare.

Un balsam de păr oarecare. Să nu fie leave in!

Un bol pentru apă.

ȘI DOUĂ PROSOAPE CURATE

Cum să procedați?

ÎN CAZUL PENSULELOR CU PERII MOI

Turnați gel de duș în bol.
 Apoi, apă călduță peste. Apa să nu fie fierbinte!


ATENȚIE!
Nivelul apei din bol să nu depășească metalul care ține perii pensulei! Apa nu e voie să ajungă
la mâner!

Pensula o vom spăla prin mișcări circulare pe fundul bolului. Nu e voie să presăm! Mișcările să fie cât mai ușoare.

După ce consider că este curată, o pun la o parte, spăl restul pensulelor, după care clătesc fiecare pensulă pe rând.

ÎN CAZUL PENSULELOR CU PERII RIGIZI, PENSULE PLATE:


Un exemplu de pensulă cu peri rigizi, sau pensulă plată. Cea pentru fondul de ten care în fotografia de mai jos era încă murdară.

După cum știți, aceste tipuri de pensule le folosim pentru produsele cremoase, lichide, care nu ar putea fi utilizate cu ajutorul unei pensule cu peri moi, naturali.
Produsul în sine, se curăță/elimină foarte greu dintre perii acestora, iar eu am găsit o modalitate de spălare foarte eficientă, igienică și rapidă.

Umeziți pensula cu apă călduță, nu fierbinte:

Pregătiți săpunul:

Prin mișcări gen sus/jos plimbați pensula umedă pe săpun.

 După aceea, după ce și săpunul este bine umezit, plimbăm iar pensula pe săpun dar prin mișcări circulare, exact ca și în cazul pensulelor cu perii moi pe care le-am rotit așa pe fundul bolului cu apă. 

Putem observa în fotografia de mai sus cum produsul (în cazul de față, fondul de ten) este eliminat de spuma săpunului care prin mișcările circulare pătrunde direct între peri mult mai eficient decât săpunul lichid sau gelul de duș din apă. Am încercat să le spăl și în acest fel, ca pe cele cu perii moi, dar mereu rămâneau urme de produs printre peri. Bleahhh :| ... 


Pensula este acum plină de spumă și curată :)
Bineînțeles, o clătim sub jetul de apă sau într-un bol cu apă curată.

P.S: după curățarea fiecărei pensule săpunul rămâne cu spuma murdară pe el, așa că e foaaarte recomandat să îl clătiți puțin sub jetul de apă! Nu de alta dar nu ne dorim să spălăm o pensulă în mizeria cauzată de altă pensulă :) Nu?


Cum procedăm dacă avem pensule cu perii foarte aspri?
Cu siguranță, utilizarea pensulelor pentru un machiaj, nu trebuie să fie o tortură ci o modalitate de răsfăț. Dar ce e de făcut atunci când pensula noastră este totuși aspră, deloc plăcut la atingerea tenului?
O spălăm, și o facem cu balsam de păr! :) Exact ca pe o podoabă capilară :D. Sunt sigură că ați mai citit/auzit de această modalitate de înmuiere a pensulelor:

Turnăm balsam de păr în palmă (nu mult! eu am exagerat puțin aici :P) :

Introducem pensula în balsam, după care masăm produsul în peri și lăsăm să acționeze câteva minute. Mai apoi clătim.

Pensulele gata spălate, le luăm pe rând, le stoarcem finuț perii în prosop (pt a elimina excesul de apă), după care le așezăm frumos pe un alt prosop și le lăsăm la uscat. De preferabil ar fi să le punem cumva la uscat cu perii în jos, asta ca apa din ele să nu ajungă la mâner, dar dacă le stoarceți perii așa cum am scris și fac eu, nu cred că se poate întâmpla acest lucru. 

Spălatul nu este suficient pentru a lucra igienic. E recomandat câteodată să le și dezinfectăm!
Cum puteți face asta??


Gelul sanitar/dezinfectant nu poate fi folosit doar pentru mâini, ci și pentru dezinfectarea pensulelor. 
Turnăm o cantitate mică pe o dischetă demachiantă și curățăm/dezinfectăm pensule.
Această idee cu gelul dezinfectant am primit-o de la Valentina ( Tyana1869 ).
O altă modalitate, este cea cu servețelele umede antibacteriene. Nu cred că au același rezultat ca și gelul, dar totuși sunt bune ca alternativă.


În comerț se găsesc și spray-uri dezinfectante dar eu încă nu m-am îndurat să cheltui pe ele. Momentan rămân la modalitățile acestea două.

CÂTEVA OBSERVAȚII:
1. Apa să nu fie niciodată prea caldă dar nici rece.
2. Pensulele să le stoarceți bine în prosop după ce sunt spălate, dar nu agresiv! Tapotăm și stoarcem apa foarte ușor încercând să păstrăm forma lor, să nu el "ciufulim".
3. Să nu vă fie milă să cheltuiți cu dezinfectantul. Mai ales dacă aveți cliente la machiaj și nu le folosiți doar pentru voi. Gelul sanitar e o opțiune bună și ieftină.
4. Într-o perioadă îmi țineam și eu pensulele în diferite boluri, era mai aspectuos și îmi erau la îndemână, dar nu mi se pare a fi igienic. Oricât de mare este curățenia în casă, praful oricum ajunge pe ele și sunt nevoită să le spăl mult mai des decât atunci când le țin ferite într-un portfard de exemplu. Momentan le țin în acesta:

Îmi este drag acest portfard dar recunosc, nu găsesc ușor pensula pe care o caut :).



Voi cum vă spălați/întrețineți/dezinfectați pensulele?


Pupici cu lipici!


















Niciun comentariu

Trimiteți un comentariu

© AnytaGyo's Makeup
Maira Gall