joi, 4 septembrie 2014

Nu meriti ca munca ta sa fie subestimata....

De ceva vreme buna circula pe facebook (ca un virus agitat) revolta pe fetele care nu stiu machia... Critici dure, aruncate la adresa lor fara rost, parerea mea.
La capitolul acesta, sunt doua categorii de persoane dragile mele (cel putin pentru mine): "makeup artistele" increzute si "makeup artistele" modeste.
    Cele increzute dar habarniste, care au produse scumpe dar habar nu au ce fac cu ele, cele care machiaza vedete, cele care apar pe la televiziuni cu ditamai beauty case-ul si pensulele atasate intr-o borseta pe solduri, cele care nu mai vad in stanga-dreapta de genele false si fumuri, cele care defapt nu  machiaza ci  "boxeaza" pleoapele clientelor, merita blamate, va inteleg: fiindca au ajuns unde POATE nu le era locul si nu isi dau suficient silinta pentru a-l merita mai departe...
    Dar, ce le spunem fetelor modeste care efectiv vor sa invete, sa avanseze, fetele care va cer parerea postand o fotografie??? De ce nu le puteti incuraja oare???
Fetele astea care nu stiu blendui nuantele incat sa va gadile voua retina, de ce nu merita o critica constructiva? De ce credeti ca un "habarnist" nu poate ajunge departe? Cu silinta si incredere departe ajungem fratilor, va garantez eu asta.

    Viziunea se dezvolta pe parcurs la fel ca tehnicile si simtul. Ceea ce unei incepatoare i se pare frumos (sau "cu un pas mai inainte") fata de data trecuta, TIE draga priceputule ti se pare bataie de joc desi in spatele acelei fotografii care ma repet, nu iti gadila retina, se afla foarte multa munca si silinta! Da, e dorinta arzatoare  care  impinge incepatorul sa machieze chiar daca nu are viziunea formata, simtul imbinarii culorilor dezvoltata... efectiv e dorinta si PASIUNEA  de care va vorbeam zilele trecute. Credeti-ma pe cuvant ca putem fi pasionati de ceva la care suntem habarnisti. Fiindca "pasionati" fiind putem fi siguri ca vom ajunge departe! Avem rabdare...
    Uitandu-ma inapoi la machiajele realizate de mine pe la inceput de drum, ma ingrozesc, recunosc. Dar conteaza mult pentru mine faptul ca nimeni nu a jignit munca mea. Imi placea ceea ce faceam si eram ambitioasa. Am evoluat foarte mult parerea mea desi clar mai am enooorm de multe de invatat, dar am evoluat! (asta e tot ce conteaza...)
Nu imi pot imagina cum m-as fi simtit daca cineva si-ar fi zis asa crud parerea vis-a-vis de munca mea. Mi-ar fi taiat instantaneu elanul si nu mai aveam curajul sa continui ceea ce am inceput sa fac cu atata drag.
Poate unii nu ar fi crezut ca voi putea machia cu "gust" vreodata... dar eu consider ca am reusit sa fac asta.
Am avut noroc cu persoanele care au crezut in mine, au vazut latura buna a lucrurilor facute de mine, si uite asa.... stiu si pot machia!
Dovada a ceea ce scriu aici, evolutia mea in fotografii:

* "primele machiaje" 



* evolutie............




* 2014...








    Eu zic ca se poate.. conteaza sa fii cu adevarat pasionata si interesata de ceea ce faci.
In ochii lor (a comentatorilor) poti sa fii o incepatoare habarnista pe care sa nu o vada in stare sa evolueze; poti sa fii cea care e aratata cu degetul ca nu stie blendui 2 nuante (desi blenduitul -multe comentatoare destepte nu stiu asta- este o tehnica care necesita mult timp, rabdare si indemanare pentru a fi invatata); poti fii in ochii celorlalti o nimica toata dar tu odata si odata oricum te vei ridica fiindca inveti sa inveti, sa practici ce inveti, sa evoluezi.. Din ei ce ramane??? Nimic! Tu demonstreaza-le ca ai rabdare si ca poti!
    Rautatea din noi prunci.... rautatea asta, dragostea pe care o purtam tastaturii (nu degeaba ne rupem atata timp sa scarpinam fiecare "buton" in parte cand lasam comentarii urate )...optiunea de a seta sa ramai in anonimat iti da puterea de a-ti bate joc de munca celui care macar face ceva!
Ce rezolvam cu asta? Va zic eu: dam impresia ca suntem mai presus, mai priceputi, taiem creanga de sub cel care incearca sa cladeasca ceva in viata lui, tragem de manecuta persoanele care au curajul de a arata lumii machiajul sau munca "imperfecta" pe care o realizeaza si pentru care ar avea defapt nevoie de un cuvant sustinator, de o indrumare.
Asta facem...
    Sunt curioasa cate dintre "persoanele astea perfecte" ar fi capabile sa realizeze ceva cu viata lor din bani putini si atatea critici negative?
Stiu, sunt si cazuri in care "habarnista" se da cu pumnul in piept ce mult poate cand defapt e varza (aveti mai sus exemplul cu ~makeup artista increzuta~ ). Da, se da priceputa, aduna mii de aprecieri pentru nimica toata! Eu pe astea le-as critica fiindca multe fete talentate nu au nici macar posibilitatea de a-si cumpara necesarul sau de a urma un curs, daramite sa ajunga makeup artistul unei vedete.
    Incurajati incepatorul si va veti putea clati privirea mai apoi, cu frumosul! E ca atunci cand incurajezi un copil sa mai cante desi nu are voce, e ca atunci cand ii dai creioanele colorate in manute desi nu stie desena sau ca atunci cand ii pui muzica si ii pregatesti ringul de dans desi nu stie dansa... 
Toti meritam sansa de a evolua. 

INDIFERENT CE PRACTICI, NU MERITI CA MUNCA TA SA FIE SUBESTIMATA!


AnytaGyo



Niciun comentariu

Trimiteți un comentariu

© AnytaGyo's Makeup
Maira Gall